„Jesi li čula što priča punoglavac?“, upitala je kupusarova gusjenica  svoju prijateljicu. „Da ćemo jednog dana ti i ja dobiti krila i letjeti!“
„Čula sam i sve mi se čini da ima nešto u tome“, odgovori druga.
Ali prva žalosno odmahnu glavom:
„Ne obmanjuj se jadna! Znaš li što je to baljezgalo još izjavilo? Da će jednoga dana od njega postati žaba! E, to je već previše!“
I time je vijest o leptiru također izgubila na vjerodostojnosti.

U bespućima životnih traženja odgovora na pitanja konačnog zašto i kamo, dotičemo pitanje Transcendencije. Postoji li sveutemeljujuća Zbilja koje daje temelj mojoj egzistenciji (opstojnosti) i svemu postojećem što me okružuje?
Da bismo uopće postavili pitanje o transcendentnom temelju potrebno je trajno „ex – sistirati“ tj. ne – ostajati – u samome – sebi, već iz – stupati prema nečemu ili nekomu. Potrebno je usuditi se pitati hoće li punoglavac postati žaba i hoće li gusjenica jednog dana postati leptir.

Iz trajnog življenog iskustva vjere kršćanin neprestano iskušava „ iz – stupanje iz sebe samoga“ prema Bogu kao svetoj Tajni koja nam se ipak pomalo otkriva i daje nam nazrijeti razine zbilje koje uključuju, ali i nadilaze, ono što je samo opipljivo i mjerljivo čisto empirijskim metodama. Tu razinu zbilje zovemo vječnost, punina, nebo, kraljevstvo nebesko…

Kršćanin stoga neprestano ukazuje na Božju zbilju iako možda ponekad izgleda kao punoglavac koji priča ribičke priče gusjenicama koje ne vjeruju da mogu postati leptiri. Možda nam se Božja blizina ponekad čini jako dalekom. Božji nam je govor ponekad tvrd i teško nam ga slušati. Međutim, uvijek ostaje pouzdanje iskušanog „iz – stupanja iz sebe“ i „pre – puštanja“ Bogu koji obećava: „Ja sam s vama u sve dane do svršetka svijeta!“ (Mt 28, 20)

„Jesi li čuo što pričaju kršćani?“, upitala je ateistkinja svojeg prijatelja agnostika. „Da je moguće da postoji Bog i da ćemo ga jednog dana gledati licem u lice!“, nastavila je.
„Čuo sam i sve mi se čini da ima nešto u tome“, odgovori agnostik i nadoda: „Gledaj kako im je jaka vjera. Vidiš da ne očajavaju.  Gledaj ih kako se ljube.“
I time je vijest o Bogu i vječnosti dobila na vjerodostojnosti.
 

  • Punoglavčeve priče
Punoglavčeve priče

„Jesi li čula što priča punoglavac?“, upitala je kupusarova gusjenica  svoju prijateljicu. „Da ćemo jednog dana ti i ja dobiti krila i letjeti!“
„Čula sam i sve mi se čini da ima nešto u tome“, odgovori druga.
Ali prva žalosno odmahnu glavom:
„Ne obmanjuj se jadna! Znaš li što je to baljezgalo još izjavilo? Da će jednoga dana od njega postati žaba! E, to je već previše!“
I time je vijest o leptiru također izgubila na vjerodostojnosti.

U bespućima životnih traženja odgovora na pitanja konačnog zašto i kamo, dotičemo pitanje Transcendencije. Postoji li sveutemeljujuća Zbilja koje daje temelj mojoj egzistenciji (opstojnosti) i svemu postojećem što me okružuje?
Da bismo uopće postavili pitanje o transcendentnom temelju potrebno je trajno „ex – sistirati“ tj. ne – ostajati – u samome – sebi, već iz – stupati prema nečemu ili nekomu. Potrebno je usuditi se pitati hoće li punoglavac postati žaba i hoće li gusjenica jednog dana postati leptir.

Iz trajnog življenog iskustva vjere kršćanin neprestano iskušava „ iz – stupanje iz sebe samoga“ prema Bogu kao svetoj Tajni koja nam se ipak pomalo otkriva i daje nam nazrijeti razine zbilje koje uključuju, ali i nadilaze, ono što je samo opipljivo i mjerljivo čisto empirijskim metodama. Tu razinu zbilje zovemo vječnost, punina, nebo, kraljevstvo nebesko…

Kršćanin stoga neprestano ukazuje na Božju zbilju iako možda ponekad izgleda kao punoglavac koji priča ribičke priče gusjenicama koje ne vjeruju da mogu postati leptiri. Možda nam se Božja blizina ponekad čini jako dalekom. Božji nam je govor ponekad tvrd i teško nam ga slušati. Međutim, uvijek ostaje pouzdanje iskušanog „iz – stupanja iz sebe“ i „pre – puštanja“ Bogu koji obećava: „Ja sam s vama u sve dane do svršetka svijeta!“ (Mt 28, 20)

„Jesi li čuo što pričaju kršćani?“, upitala je ateistkinja svojeg prijatelja agnostika. „Da je moguće da postoji Bog i da ćemo ga jednog dana gledati licem u lice!“, nastavila je.
„Čuo sam i sve mi se čini da ima nešto u tome“, odgovori agnostik i nadoda: „Gledaj kako im je jaka vjera. Vidiš da ne očajavaju.  Gledaj ih kako se ljube.“
I time je vijest o Bogu i vječnosti dobila na vjerodostojnosti.
 

Autor: vlč. Ivan Dodlek
Natrag Objavljeno: 30.05.2012.
Čovjek je tako velik da ga ništa na zemlji ne može dostići. Ako se Bogu okrene, tada je zadovoljan. Izvadi ribu iz vode: ne može više živjeti. To je čovjek bez Boga. Župnik Arški
Na crkvenim vratima redar je zaustavio čovjeka koji je u ruci nosio upaljeni tranzistor. "Ne možete s upaljenim radiom u crkvu - jeste li poludjeli?!" "Moram što prije do velečasnoga", odgovara gospodin čudnoga izgleda i ponašanja. "Ali onda morate ugasiti radio!" odlučno će redar. "Je, ali on mora odmah na ispovijed. I velečasni ga mora čuti. Cijeli dan laže, pa neka se sada lijepo ispovjedi..."
Istina je u ovo doba tako potamnjena, a laž toliko raširena da se istinu ne može upoznati ako je se ne ljubi. Blaise Pascal
       
Copyright Povjerenstvo za pastoral mladih Zagrebačke nadbiskupije 2011. Design and development by Endora