„Jesi li čula što priča punoglavac?“, upitala je kupusarova gusjenica  svoju prijateljicu. „Da ćemo jednog dana ti i ja dobiti krila i letjeti!“
„Čula sam i sve mi se čini da ima nešto u tome“, odgovori druga.
Ali prva žalosno odmahnu glavom:
„Ne obmanjuj se jadna! Znaš li što je to baljezgalo još izjavilo? Da će jednoga dana od njega postati žaba! E, to je već previše!“
I time je vijest o leptiru također izgubila na vjerodostojnosti.

U bespućima životnih traženja odgovora na pitanja konačnog zašto i kamo, dotičemo pitanje Transcendencije. Postoji li sveutemeljujuća Zbilja koje daje temelj mojoj egzistenciji (opstojnosti) i svemu postojećem što me okružuje?
Da bismo uopće postavili pitanje o transcendentnom temelju potrebno je trajno „ex – sistirati“ tj. ne – ostajati – u samome – sebi, već iz – stupati prema nečemu ili nekomu. Potrebno je usuditi se pitati hoće li punoglavac postati žaba i hoće li gusjenica jednog dana postati leptir.

Iz trajnog življenog iskustva vjere kršćanin neprestano iskušava „ iz – stupanje iz sebe samoga“ prema Bogu kao svetoj Tajni koja nam se ipak pomalo otkriva i daje nam nazrijeti razine zbilje koje uključuju, ali i nadilaze, ono što je samo opipljivo i mjerljivo čisto empirijskim metodama. Tu razinu zbilje zovemo vječnost, punina, nebo, kraljevstvo nebesko…

Kršćanin stoga neprestano ukazuje na Božju zbilju iako možda ponekad izgleda kao punoglavac koji priča ribičke priče gusjenicama koje ne vjeruju da mogu postati leptiri. Možda nam se Božja blizina ponekad čini jako dalekom. Božji nam je govor ponekad tvrd i teško nam ga slušati. Međutim, uvijek ostaje pouzdanje iskušanog „iz – stupanja iz sebe“ i „pre – puštanja“ Bogu koji obećava: „Ja sam s vama u sve dane do svršetka svijeta!“ (Mt 28, 20)

„Jesi li čuo što pričaju kršćani?“, upitala je ateistkinja svojeg prijatelja agnostika. „Da je moguće da postoji Bog i da ćemo ga jednog dana gledati licem u lice!“, nastavila je.
„Čuo sam i sve mi se čini da ima nešto u tome“, odgovori agnostik i nadoda: „Gledaj kako im je jaka vjera. Vidiš da ne očajavaju.  Gledaj ih kako se ljube.“
I time je vijest o Bogu i vječnosti dobila na vjerodostojnosti.
 

  • Punoglavčeve priče
Punoglavčeve priče

„Jesi li čula što priča punoglavac?“, upitala je kupusarova gusjenica  svoju prijateljicu. „Da ćemo jednog dana ti i ja dobiti krila i letjeti!“
„Čula sam i sve mi se čini da ima nešto u tome“, odgovori druga.
Ali prva žalosno odmahnu glavom:
„Ne obmanjuj se jadna! Znaš li što je to baljezgalo još izjavilo? Da će jednoga dana od njega postati žaba! E, to je već previše!“
I time je vijest o leptiru također izgubila na vjerodostojnosti.

U bespućima životnih traženja odgovora na pitanja konačnog zašto i kamo, dotičemo pitanje Transcendencije. Postoji li sveutemeljujuća Zbilja koje daje temelj mojoj egzistenciji (opstojnosti) i svemu postojećem što me okružuje?
Da bismo uopće postavili pitanje o transcendentnom temelju potrebno je trajno „ex – sistirati“ tj. ne – ostajati – u samome – sebi, već iz – stupati prema nečemu ili nekomu. Potrebno je usuditi se pitati hoće li punoglavac postati žaba i hoće li gusjenica jednog dana postati leptir.

Iz trajnog življenog iskustva vjere kršćanin neprestano iskušava „ iz – stupanje iz sebe samoga“ prema Bogu kao svetoj Tajni koja nam se ipak pomalo otkriva i daje nam nazrijeti razine zbilje koje uključuju, ali i nadilaze, ono što je samo opipljivo i mjerljivo čisto empirijskim metodama. Tu razinu zbilje zovemo vječnost, punina, nebo, kraljevstvo nebesko…

Kršćanin stoga neprestano ukazuje na Božju zbilju iako možda ponekad izgleda kao punoglavac koji priča ribičke priče gusjenicama koje ne vjeruju da mogu postati leptiri. Možda nam se Božja blizina ponekad čini jako dalekom. Božji nam je govor ponekad tvrd i teško nam ga slušati. Međutim, uvijek ostaje pouzdanje iskušanog „iz – stupanja iz sebe“ i „pre – puštanja“ Bogu koji obećava: „Ja sam s vama u sve dane do svršetka svijeta!“ (Mt 28, 20)

„Jesi li čuo što pričaju kršćani?“, upitala je ateistkinja svojeg prijatelja agnostika. „Da je moguće da postoji Bog i da ćemo ga jednog dana gledati licem u lice!“, nastavila je.
„Čuo sam i sve mi se čini da ima nešto u tome“, odgovori agnostik i nadoda: „Gledaj kako im je jaka vjera. Vidiš da ne očajavaju.  Gledaj ih kako se ljube.“
I time je vijest o Bogu i vječnosti dobila na vjerodostojnosti.
 

Autor: vlč. Ivan Dodlek
Natrag Objavljeno: 30.05.2012.
Vjera se ne prenosi knjigama nego svjedočanstvom života! biskup Mijo Gorski
- Zamisli, jučer sam bila pol sata zatvorena u liftu, dok nisu došli iz servisa i oslobodili me... - Nije to ništa! Ja sam dva sata stajala na zaustavljenim pokretnim stubama...
Srećom plodi samo ono što je znojem zalijevano. Nikola Kuzmičić
       
Copyright Povjerenstvo za pastoral mladih Zagrebačke nadbiskupije 2011. Design and development by Endora