Neke je iznenadila, neki su odmahnuli rukom, a poneki su ostali šokirani viješću da je jedan od ponajboljih holivudskih glumaca današnjice Joaquin Phoenix objavio kraj glumačke karijere. Kako bi svoju odluku jasno i glasno potvrdio, odlučio je sa svojim šogorom Casey Affleckom snimiti dokumentarac Još sam tu (I´m still here). Nije mu namjera pokazati samo svoj život nakon glume, već eksplicitno reći što misli o Hollywoodu, glumcima, životnoj filozofiji, ženama, obitelji i nešto o svojoj novoj karijeri – rap pjevača. Svi su govorili i mnogi su pisali kako je poludio. No neće prezati ni pred čime da sve pokaže. Misli li on to ozbiljno?

Na brdu ponad L.A., u okruženju noći, okrenut prema metropoli, izrazito robinsonskog izgleda, Joaguin Phoenix govori o kraju glumačke karijere, preziru prema levijatanskom Hollywoodu i novoj stranici u životu. U tom trenutku započinje manifest pomahnitale zvijezde, epopeja o traženju izgubljenih godina, traženju sebe. A novi početak novog života, snimat će kamerom. Pratimo Joaquinovu svakodnevicu u njegovom domu i druženje s njegovim najbližim prijateljima. Nakon što se ostavio glume potpuno se posvetio karijeri rap glazbenika. U svom malom studiju kod kuće sklada glazbu i piše pjesme. Također traži poznatog i kvalitetnog producenta koji će mu producirati album. Naravno, dogovara i gaže kako bi promovirao svoju novu umjetnost.

Izvan studija sa svojim prijateljima razgovarao životnoj filozofiji, međuljudskim odnosima te orgijaju s prostitutkama i drogiraju se na razne načine. Joaquin smatra da mu je gluma oduzela najbolje godine života. Štoviše oduzela mu je najbolji dio njega samog i to bespovratno. Uvijek je radio što su mu drugi govorili da treba raditi. Sada želi sam sebi zapovijedati. No, tjeskoba sve više raste, a od nemogućnost da nađe čvrsto tlo pod nogama i da ispuni prazninu nastalu besmislom holivudskog sjaja, sve više zapada u ludilo i depresiju. Sve više postaje apatičan.

Snimanje je počelo još 2008. godine i postoje barem dvije nepoznanice. Prva nepoznanica jest zezaju li se oni s našom pameću?! Jednostavno rečeno – ni da ni ne. Namjera ovog filma jest da nas uvjeri da je to dokumentarac. No, zapravo ispada, a to se potvrdilo, da film nije dokumentarac već mokumentarac (mocumentary). Iako nismo baš sigurni. Razlika je jednostavna. Dok dokumentarac želi prikazati kako nešto jest u stvarnosti, mokumentarac želi prikazati da nešto jest. Mi mislimo da se Joaquin Phoenix ostavio glume, i da je blago rečeno, ostavio razum negdje po putu. U samom filmu se događa balansiranje između dokumentarca, reality showa i performansa. I to vrlo vješto. Jer Phoenix se možda ostavio glume, ali nije zaboravio glumiti.

Zašto to radi?! Sprdaju se s cijelim Hollywoodom i njegovim konceptom divniziranih celebrity zvijezda. Sve perverzarije i vulgarnosti (mnogo ih je i moglo se drugačije izraziti negodovanje) koje izvađaju pred kamerama imaju samo jednu svrhu:šokirati gledatelje i ogaditi im cijeli život. To stvara Hollywood. Svi celebrity, na koji god način postali poznati, najviše su ipak na taj način došli u fokus blještavila: perverzijama i vulgarnošću.

Joaquin Phoenix snima novi film koji bi trebao izaći 2013. godine. Glume se, dakle nije ostavio. Je li malo ˝skrenuo˝? Vjerojatno jest, inače ne bi snimio ovakav film, mješavinu fikcije i stvarnosti. Zaista mu je prisjeo svijet filma i glamura i to javno želi reći. Ipak, ovo nije film za svakoga, već za one koje zaista zanima način življenja jedne američke filmske zvijezde i kakve posljedice postoje. Svakako zanimljivo filmsko ostvarenje na granici sprdnje i tragikomične stvarnosti. I budite bez brige. Nije postao rap izvođač!

• Sprdnja s Hollywoodom i zvijezdama
Dokumentarac “Još sam tu”
Sprdnja s Hollywoodom i zvijezdama

Autor: Nikola Bolšec
Natrag Objavljeno: 01.12.2011.
Ljubav znači posvetiti se nekome bez ikakvih jamstava, dati sebe potpuno, u nadi da će naša ljubav u drugoj osobi potaknuti ljubav. Ljubav je čin vjere, i tko god nema vjere, taj nema ni ljubavi. Erich Fromm
- Tata, što je to vegetarijanac? - To ti je sine čovjek koji se uglavnom hrani povrćem i raznim travama. Eto, ujak Robert je vegetarijanac! - A zašto je on vegetarijanac? - Zato što voli životinje! - Pa... zašto im onda uzima hranu?!
Dopusti Bogu da On preda tvoju ruku onoj osobi kojoj je namijenjeno da je zadrži zauvijek.

Copyright Povjerenstvo za pastoral mladih Zagrebačke nadbiskupije 2011. Design and development by Endora