Neke je iznenadila, neki su odmahnuli rukom, a poneki su ostali šokirani viješću da je jedan od ponajboljih holivudskih glumaca današnjice Joaquin Phoenix objavio kraj glumačke karijere. Kako bi svoju odluku jasno i glasno potvrdio, odlučio je sa svojim šogorom Casey Affleckom snimiti dokumentarac Još sam tu (I´m still here). Nije mu namjera pokazati samo svoj život nakon glume, već eksplicitno reći što misli o Hollywoodu, glumcima, životnoj filozofiji, ženama, obitelji i nešto o svojoj novoj karijeri – rap pjevača. Svi su govorili i mnogi su pisali kako je poludio. No neće prezati ni pred čime da sve pokaže. Misli li on to ozbiljno?

Na brdu ponad L.A., u okruženju noći, okrenut prema metropoli, izrazito robinsonskog izgleda, Joaguin Phoenix govori o kraju glumačke karijere, preziru prema levijatanskom Hollywoodu i novoj stranici u životu. U tom trenutku započinje manifest pomahnitale zvijezde, epopeja o traženju izgubljenih godina, traženju sebe. A novi početak novog života, snimat će kamerom. Pratimo Joaquinovu svakodnevicu u njegovom domu i druženje s njegovim najbližim prijateljima. Nakon što se ostavio glume potpuno se posvetio karijeri rap glazbenika. U svom malom studiju kod kuće sklada glazbu i piše pjesme. Također traži poznatog i kvalitetnog producenta koji će mu producirati album. Naravno, dogovara i gaže kako bi promovirao svoju novu umjetnost.

Izvan studija sa svojim prijateljima razgovarao životnoj filozofiji, međuljudskim odnosima te orgijaju s prostitutkama i drogiraju se na razne načine. Joaquin smatra da mu je gluma oduzela najbolje godine života. Štoviše oduzela mu je najbolji dio njega samog i to bespovratno. Uvijek je radio što su mu drugi govorili da treba raditi. Sada želi sam sebi zapovijedati. No, tjeskoba sve više raste, a od nemogućnost da nađe čvrsto tlo pod nogama i da ispuni prazninu nastalu besmislom holivudskog sjaja, sve više zapada u ludilo i depresiju. Sve više postaje apatičan.

Snimanje je počelo još 2008. godine i postoje barem dvije nepoznanice. Prva nepoznanica jest zezaju li se oni s našom pameću?! Jednostavno rečeno – ni da ni ne. Namjera ovog filma jest da nas uvjeri da je to dokumentarac. No, zapravo ispada, a to se potvrdilo, da film nije dokumentarac već mokumentarac (mocumentary). Iako nismo baš sigurni. Razlika je jednostavna. Dok dokumentarac želi prikazati kako nešto jest u stvarnosti, mokumentarac želi prikazati da nešto jest. Mi mislimo da se Joaquin Phoenix ostavio glume, i da je blago rečeno, ostavio razum negdje po putu. U samom filmu se događa balansiranje između dokumentarca, reality showa i performansa. I to vrlo vješto. Jer Phoenix se možda ostavio glume, ali nije zaboravio glumiti.

Zašto to radi?! Sprdaju se s cijelim Hollywoodom i njegovim konceptom divniziranih celebrity zvijezda. Sve perverzarije i vulgarnosti (mnogo ih je i moglo se drugačije izraziti negodovanje) koje izvađaju pred kamerama imaju samo jednu svrhu:šokirati gledatelje i ogaditi im cijeli život. To stvara Hollywood. Svi celebrity, na koji god način postali poznati, najviše su ipak na taj način došli u fokus blještavila: perverzijama i vulgarnošću.

Joaquin Phoenix snima novi film koji bi trebao izaći 2013. godine. Glume se, dakle nije ostavio. Je li malo ˝skrenuo˝? Vjerojatno jest, inače ne bi snimio ovakav film, mješavinu fikcije i stvarnosti. Zaista mu je prisjeo svijet filma i glamura i to javno želi reći. Ipak, ovo nije film za svakoga, već za one koje zaista zanima način življenja jedne američke filmske zvijezde i kakve posljedice postoje. Svakako zanimljivo filmsko ostvarenje na granici sprdnje i tragikomične stvarnosti. I budite bez brige. Nije postao rap izvođač!

• Sprdnja s Hollywoodom i zvijezdama
Dokumentarac “Još sam tu”
Sprdnja s Hollywoodom i zvijezdama